Jobs

Home / Contacteer ons / Jobs
Home / Contacteer ons / Jobs

Jobs

Ontdek hier de vacatures van Innoviris.

Ontdek onze vacatures! 

 

 

Heb je inzicht in regionale, federale en Europese politieke besluitvorming? Wil je het innovatietalent in Brussel helpen ontwikkelen?  Dan ben jij de persoon die we zoeken voor onze cel Beleid & Monitoring! 

 

 

 

Bij Innoviris werken we elke dag, via onze financieringsprogramma’s voor onderzoek en ontwikkeling,  aan de valorisatie van het innovatietalent in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Via het Gewestelijk Innovatieplan is het Instituut momenteel sterk betrokken bij de drie strategische speerpuntdomeinen voor Brussel: gezondheid, groene en digitale economie.

Als Europese adviseur bij de cel Beleid & Monitoring waak je over deze algemene strategie en vertegenwoordig je het Brusselse standpunt binnen federale en Europese overlegorganen. Je identificeert ook opportuniteiten voor het Gewest in een internationale context.

Ben je thuis in de Belgische en Europese beleidsstructuren en wil je jouw talent graag inzetten voor onze organisatie? Solliciteer en vind je nieuwe uitdaging bij Innoviris! 

 

Europese beleidsadviseur

Als Europese beleidsadviseur ben jij het eerste aanspreekpunt voor Europees beleid op vlak van Onderzoek en Innovatie bij Innoviris. Je levert strategisch advies aan de directie en zorgt voor de vertegenwoordiging van Brussel binnen de federale en Europese overlegorganen.

Je taken

  • Je volgt het federale en regionale beleid op inzake onderzoek, ontwikkeling en innovatie: hiervoor vertegenwoordig je Innoviris in de verschillende relevante overlegorganen en verdedig je er de belangen van Innoviris en van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest

  • Je verzekert de opvolging van het Europees beleid inzake onderzoek, ontwikkeling en innovatie: je bent de contactpersoon voor de vertegenwoordigers van het Gewest in de instellingen van de Europese Unie en, indien nodig, vertegenwoordig je het Brussels Hoofdstedelijk Gewest in de overlegorganen op Europees niveau

  • Je bent de eerste contactpersoon voor internationale aanvragen (komende van de structuren van de EU, OESO of andere internationale organisaties) voor informatie of voor gegevens inzake het onderzoek, de ontwikkeling en de innovatie in Brussel

  • Je identificeert op proactieve wijze de Europese initiatieven die (potentieel) relevant kunnen zijn voor Innoviris en Brusselse OOI-actoren

  • Je verzorgt de verspreiding van informatie en bereid de beslissingen voor in samenwerking met de verschillende betrokken instanties (directie van Innoviris, voogdijkabinet, ander Brusselse instellingen...)

  • Advies en algemene ondersteuning aan de missies van Innoviris

  • Je zoekt op proactieve wijze de relevante informatie voor het beleid inzake onderzoek en innovatie en maakt deze beschikbaar voor je collega's

  • Je draagt op algemene wijze bij aan de opdrachten van de cel Beleid en Monitoring (voornamelijk de opvolging van het Gewestelijk Innovatieplan)

  • Je gaat actief op zoek naar relevante opleidingen en evenementen voor je ontwikkeling bij Innoviris

 

 

Je profiel

Deelnemingsvoorwaarden:

  • Je bent in het bezit van een licentie of een master diploma

  • Een relevante minimum ervaring van 2 jaar in de opvolging van Europese materie is een vereiste

Je competentie / kennis: 

  • Je beschikt over een goede kennis van de innovatie een het onderzoekslandschap in Brussel, België en Europa 

  • Je beschikt over een goede kennis van de Belgische en Europese beleidsstructuren en van de verdeling van de bevoegdheden tussen de entiteiten

  • Je beheerst de informaticatoepassingen die onontbeerlijk zijn voor de goede uitoefening van de functie (Word, Excel, Internet...)

  • Je drukt je op een duidelijke en begrijpelijke manier uit, zowel schriftelijk als mondeling en je rapporteert correct de gegevens

  • Een goede kennis van het Frans en het Engels is een troef

  • Je legt verbanden tussen verschillende gegevens, genereert alternatieven en trekt sluitende conclusies

  • Je zoekt altijd het compromis en je kan oplossingen vinden in een complexe omgeving. Je neemt beslissingen op basis van (on)volledige informatie en onderneemt doelgericht acties om de beslissingen uit te voeren

  • Je toont, deelt en brengt kennis, inzichten en werkwijzen over

  • Je creëert en bevordert de groepsgeest door je mening en ideeën te delen en door bij te dragen aan de oplossingen tussen collega’s

  • Je begeleidt interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier, je levert hen een persoonlijke dienstverlening en onderhoudt constructieve contacten

  • Je geeft advies aan je gesprekspartners en bouwt een vertrouwensrelatie met hen op basis van je expertise

 

Ons aanbod

Als je bij Innoviris werkt, draag je bij aan het regionale beleid inzake wetenschappelijk onderzoek en innovatie en integreer je een gediversifieerde functie in een werkomgeving op mensenmaat, in een pluridisciplinaire ploeg met dynamische medewerkers. Innoviris geeft je werkomstandigheden om een goed evenwicht uit bouwen tussen het professionele en het privé leven, een contract van onbeperkte duur, een salaris overeenkomstig barema A101 (minimum bruto jaarloon €37 387), een hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, telewerk en 35 jaarlijkse verlofdagen. Innoviris bevindt zich dicht bij verschillende lijnen van het openbaar vervoer en biedt je een gratis MIVB-abonnement, komt tussen in het NMBS-abonnement en geeft een fietsvergoeding. Bovendien is het mogelijk een tweetaligheidstoelage te verkrijgen na het slagen van het examen bij Selor. 

 

Selectieprocedure

Een preselectie op basis van het CV zal uitgevoerd worden. Indien je er nog niet voor geslaagd bent, zal je gevraagd worden deel te nemen aan een generieke test op computer, uitgevoerd door Selor (3 jaar geldig voor iedere selectieprocedure in de publieke sector).
Nadien zal je uitgenodigd worden voor een praktische test gevolgd door een interview in de lokalen van Innoviris.

Als je een handicap, leerstoornis of ziekte hebt, dan kan je redelijke aanpassingen aan de selectieprocedure vragen. Geef dit aan bij je sollicitatie voor deze selectie. Geef zoveel mogelijk details over de moeilijkheden die je ondervindt en duid ook aan welke aanpassingen je hierbij kunnen helpen (bijvoorbeeld: groter scherm, voorleessoftware,...).

 

Geïnteresseerd ? 

Stuur je CV en een motivatiebrief (vergeet niet je rijksregisternummer te vermelden) met referentie 1734 ten laatste op 30/04/2017 per e-mail naar : jobs@innoviris.brussels ter attentie van Mevrouw Katrien Mondt, Directeur-generaal van Innoviris. Voor meer informatie gelieve Mevrouw Ariane Wautelet te contacteren, Team Leader van de Cel Beleid en Monitoring per e-mail naar: awautelet@innoviris.brussels

 

Ben je sociaal, georganiseerd en een goede communicator? Wil je het innovatietalent in Brussel helpen ontwikkelen?  Dan ben jij de persoon die we zoeken voor ons team van administratieve medewerkers! 

 

 

 

Bij Innoviris spelen de medewerkers van het secretariaat een sleutelrol in de organisatie van alle taken die gepaard gaan met de toekenning van subsidiedossiers voor onderzoek en innovatie aan ondernemers, onderzoekers en non-profit actoren. Als Brusselse overheidsinstelling in volle groei past het Instituut zich voortdurend aan de noden van de Brusselaar aan. Niet alleen via onze programma’s, maar ook via de administratieve opvolging van onze dossiers.
 

Ben je een organisatorisch talent en wil je jouw kennis graag inzetten voor onze organisatie? Solliciteer en vind je nieuwe uitdaging bij Innoviris! 

 

Administratief adjunct

Innoviris stemt haar werking voortdurend af op de belangrijkste evoluties in het domein van onderzoek en innovatie. In deze dynamiek is Innoviris op zoek naar een administratieve adjunct om administratieve steun te bieden aan de Wetenschappelijke directie en de Algemene directie.

 

Je taken

  • Je organiseert de wetenschappelijke jury’s (oproepen, mailings, brieven, voorbereiding van de dossiers, reservaties van zalen,…)

  • Je beheert de inkomende en uitgaande briefwisseling

  • Je beheert de gemeenschappelijke Outlook-agenda

  • Je neemt deel aan de taken in verband met de codering van dossiers in de databank

  • Je organiseert vergaderingen en ontvangt de bezoekers

  • Je staat in voor het telefonisch onthaal

  • Je staat in voor het klassement

 

 

Je profiel

Deelnemingsvoorwaarden:

  • Je bent in het bezit van een diploma algemeen, technisch of beroeps (7e jaar) hoger secundair onderwijs. Laatstejaarsstudenten zijn eveneens toegelaten tot de selectie.

  • Een ervaring in het domein van het secretariaat is een pluspunt.

Je competentie / kennis: 

  • Je werkt georganiseerd, planmatig en nauwkeuring

  • Je bent betrouwbaar en behandeld de informatie met de nodige vertrouwelijkheid

  • Je kan tegen de stress inherent aan een polyvalente functie

  • Je beheerst volgende informatica-toepassingen : Word, Excel en Outlook 

  • Kennis van de tweede nationale taal is een troef

  • Je analyseert gericht de gegevens en beoordeelt de informatie kritisch

  • Je gaat zelfstandig om met het oplossen van problemen, je zoekt naar alternatieven en voort de oplossing uit

  • Je toont, deelt en brengt kennis, inzichten en werkwijzen over

  • Je drukt je op een duidelijke en begrijpelijke manier uit, zowel schriftelijk als mondeling en je rapporteert correct de gegevens

  • Je verkent, je luistert naar en begrijpt de boodschap van anderen en je leeft je in andermans situatie

  • Je creëert en bevordert de groepsgeest door je mening en ideeën te delen en door bij te dragen aan de oplossingen tussen collega’s

  • Je begeleidt interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier, je levert hen een persoonlijke dienstverlening en onderhoudt constructieve contacten

 

Ons aanbod

Als je bij Innoviris werkt, draag je bij aan het regionale beleid inzake wetenschappelijk onderzoek en innovatie en integreer je een gediversifieerde functie in een werkomgeving op mensenmaat, in een pluridisciplinaire ploeg met dynamische medewerkers. Innoviris geeft je werkomstandigheden om een goed evenwicht uit bouwen tussen het professionele en het privé leven, een contract van onbeperkte duur, een salaris overeenkomstig barema C101 (minimum bruto jaarloon €25 490), een hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, telewerk en 35 jaarlijkse verlofdagen. Innoviris bevindt zich dicht bij verschillende lijnen van het openbaar vervoer en biedt je een gratis MIVB-abonnement, komt tussen in het NMBS-abonnement en geeft een fietsvergoeding. Bovendien is het mogelijk een tweetaligheidstoelage te verkrijgen na het slagen van het examen bij Selor. 

 

Selectieprocedure

Een preselectie op basis van het CV zal uitgevoerd worden. Indien je er nog niet voor geslaagd bent, zal je gevraagd worden deel te nemen aan een generieke test op computer, uitgevoerd door Selor (3 jaar geldig voor iedere selectieprocedure in de publieke sector).
Nadien zal je uitgenodigd worden voor een praktische test gevolgd door een interview in de lokalen van Innoviris.

Als je een handicap, leerstoornis of ziekte hebt, dan kan je redelijke aanpassingen aan de selectieprocedure vragen. Geef dit aan bij je sollicitatie voor deze selectie. Geef zoveel mogelijk details over de moeilijkheden die je ondervindt en duid ook aan welke aanpassingen je hierbij kunnen helpen (bijvoorbeeld: groter scherm, voorleessoftware,...).

 

Geïnteresseerd ? 

Stuur je CV en een motivatiebrief (vergeet niet je rijksregisternummer te vermelden) met referentie 1733 ten laatste op 30/04/2017 per e-mail naar : jobs@innoviris.brussels ter attentie van Mevrouw Katrien Mondt, Directeur-generaal van Innoviris. Voor meer informatie gelieve Mevrouw Valérie Van Avermaet te contacteren, Team Leader van het secretariaat per e-mail naar: vvanavermaet@innoviris.brussels

 

Heb je ervaring als financieel auditor en wil je het innovatietalent in Brussel helpen ontwikkelen?  Dan ben jij de persoon die we zoeken voor onze financiële cel! 

 

 

 

Bij Innoviris volgt, analyseert en controleert onze financiële cel alle subsidiedossiers voor onderzoek en innovatie die worden toegekend door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest aan ondernemers, onderzoekers en non-profit actoren. 

Als Brusselse overheidsinstelling in volle groei past het Instituut zich voortdurend aan de noden van de Brusselaar aan. Niet alleen via onze programma’s, maar ook via de budgettaire opvolging van onze dossiers.

Ben je gepassioneerd door cijfers en wil je jouw talent graag inzetten voor onze organisatie? Solliciteer en vind je nieuwe uitdaging bij Innoviris! 

 

Financieel auditor

Door de sterke groei van het aantal te behandelen dossiers is Innoviris op zoek naar expertise van een financieel auditor voor de subsidiedossiers. Als financieel auditor sta je in voor de betaling van de subsidies dankzij een optimale opvolging van de dossiers.

 

Je taken

  • Je volgt de subsidiedossiers toegekend door het Brussels Hoofdstedelijk gewest op 

  • Je controleert het geheel van rechtvaardigingsstukken van de uitgaven overgemaakt door de begunstigden van de subsidie om over te gaan tot de betaling van de verschillende schijven zoals voorzien in de overeenkomst

  • Je volgt de verschillende dossiers en neemt contact op met de begunstigden als dat nodig blijkt, je stelt brieven en becijferde rapporten op en je rapporteert aan zowel de Team Leader van de cel financiële diensten als aan de directie

  • Je voert controles ter plaatste uit bij de bedrijven of universiteiten.

 

 

Je profiel

Deelnemingsvoorwaarden:

  • Je bent in het bezit van een graduaat of een bachelorsdiploma in boekhouden

  • Een minimum ervaring van 2 jaar in het domein van boekhouding is een vereiste en een ervaring in de publieke sector is een troef

Je competentie / kennis: 

  • Je voert je taken nauwkeurig en georganiseerd uit

  • Je kan goed om met cijfers

  • Je werkt goed in team als individueel 

  • Je beheerst Excel, een boekhoudsysteem (kennis van SAP is een troef) evenals een softwareprogramma voor het beheer van subsidies

  • Kennis van de tweede nationale taal is een troef

  • Je analyseert gericht de gegevens en beoordeelt de informatie kritisch

  • Je gaat zelfstandig om met het oplossen van problemen, je zoekt naar alternatieven en voort de oplossing uit

  • Je toont, deelt en brengt kennis, inzichten en werkwijzen over

  • Je creëert en bevordert de groepsgeest door je mening en ideeën te delen en door bij te dragen aan de oplossingen tussen collega’s

  • Je begeleidt interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier, je levert hen een persoonlijke dienstverlening en onderhoudt constructieve contacten

  • Je geeft advies aan je gesprekspartners en bouwt een vertrouwensrelatie met hen op basis van je expertise

 

Ons aanbod

Als je bij Innoviris werkt, draag je bij aan het regionale beleid inzake wetenschappelijk onderzoek en innovatie en integreer je een gediversifieerde functie in een werkomgeving op mensenmaat, in een pluridisciplinaire ploeg met dynamische medewerkers. Innoviris geeft je werkomstandigheden om een goed evenwicht uit bouwen tussen het professionele en het privé leven, een contract van onbeperkte duur, een salaris overeenkomstig barema B101 (minimum bruto jaarloon €27 014), een hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, telewerk en 35 jaarlijkse verlofdagen. Innoviris bevindt zich dicht bij verschillende lijnen van het openbaar vervoer en biedt je een gratis MIVB-abonnement, komt tussen in het NMBS-abonnement en geeft een fietsvergoeding. Bovendien is het mogelijk een tweetaligheidstoelage te verkrijgen na het slagen van het examen bij Selor. 

 

Selectieprocedure

Een preselectie op basis van het CV zal uitgevoerd worden. Indien je er nog niet voor geslaagd bent, zal je gevraagd worden deel te nemen aan een generieke test op computer, uitgevoerd door Selor (3 jaar geldig voor iedere selectieprocedure in de publieke sector).
Nadien zal je uitgenodigd worden voor een praktische test gevolgd door een interview in de lokalen van Innoviris.

Als je een handicap, leerstoornis of ziekte hebt, dan kan je redelijke aanpassingen aan de selectieprocedure vragen. Geef dit aan bij je sollicitatie voor deze selectie. Geef zoveel mogelijk details over de moeilijkheden die je ondervindt en duid ook aan welke aanpassingen je hierbij kunnen helpen (bijvoorbeeld: groter scherm, voorleessoftware,...).

 

Geïnteresseerd ? 

Stuur je CV en een motivatiebrief (vergeet niet je rijksregisternummer te vermelden) met referentie 1733 ten laatste op 30/04/2017 per e-mail naar : jobs@innoviris.brussels ter attentie van Mevrouw Katrien Mondt, Directeur-generaal van Innoviris. Voor meer informatie gelieve Mevrouw Joëlle Renardy te contacteren, Team Leader van de Cel Financiële diensten per e-mail naar: jrenardy@innoviris.brussels